Program „Dobry Start”

Opublikował: | 21 czerwca 2019

1 lipca rusza przyjmowanie wniosków o świadczenie z programu „Dobry Start”. To po 300 zł raz w roku dla każdego ucznia rozpoczynającego rok szkolny.
Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia Dobry start są przyjmowane :

  • od 1 lipca do 30 listopada – w przypadku wniosków elektronicznych,
  • od 1 sierpnia do 30 listopada – w przypadku wniosków papierowych ( wnioski należy składać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Gwarków 24 lub Działu Świadczeń Rodzinnych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Powstańców 9)

Skąd wiadomo o przyznaniu świadczenia?
Osoby ubiegające się o świadczenie otrzymają informację o jego przyznaniu na podany we wniosku adres e-mail.
Co w razie braku adresu e-mail lub nieodebrania wiadomości?
Jeśli jednak takiego adresu zabraknie, to informację o przyznaniu świadczenia będzie można odebrać osobiście. Co ważne, nieodebranie takiej informacji nie będzie wstrzymywało wypłaty świadczenia z programu „Dobry Start”.

Uwaga na oszustów
Ministerstwo Rodziny zaleca ostrożność i przestrzega przed oszustami. Ci bowiem mogą podszywać się pod instytucję gminną lub powiatową, wysyłając wiadomości mailowe z linkiem lub prośbą o podanie numeru konta w celu dokonania przelewu świadczenia lub kliknięcia w link.

Na co zwrócić uwagę?
Warto mieć świadomość, że realizatorzy programu nie wysyłają wiadomości. Instytucja gminna lub powiatowa realizująca świadczenie dobry start nie prosi o numer konta, a wysyłana przez nią wiadomość e-mail ma charakter czysto informacyjny. W wiadomości od instytucji gminnej lub powiatowej nie znajdzie się prośba ani o odpowiedź, ani o kliknięcie w jakikolwiek link.

W związku z powyższym informujemy, iż wszelakie informacje dotyczące programu „Dobry Start” będą do Państwa przesyłane z adresu dobrystart@mops-myslowice.pl (email służy wyłącznie do wysyłania informacji dot. przyznanych świadczeń, prosimy nie wysyłać maili z zapytaniami)